Proč přichází jednou za čas do módy retro

Jednou z věcí, které pravidelně přichází do módy a zase z ní vychází je retro styl. V podstatě se jedná o návrat k módním trendům z doby například před několika desetiletími. Příkladem mohou být třeba kalhoty do zvonu, ale i mnohé další.

 

Zde je zajímavé se ptát, z jakého důvodu je právě retro styl, pokud je právě v módě, tak oblíbený. Teoreticky bychom totiž čekali, že se módní trendy budou neustále vyvíjet vpřed, nikoliv se vracet nazpátek. A byla by to i pravda, kdyby zde nebyl jeden velký faktor: nostalgie.

 

móda se pravidelně vrací

 

Můžeme si všimnout, že se vrací právě to, co se nosilo v době, kdy současná starší generace, ve věku kolem čtyřiceti let, byla mladá, v pozdních teenagerovských letech či na prahu dospělosti. Pokud se vrátí to, co se tenkrát nosilo, připomene jim to jejich bezstarostné mládí. Navíc se i budou cítit opět mladí, což je zvláště pro ženy důležité.

 

Je však potřeba přiznat, že toto není samoúčelné. Tyto trendy jsou účelně vyvolávány módními návrháři a oděvnickým průmyslem. Umožní jim to totiž vydělat (neboť nostalgie, a to v jakémkoliv oboru, prodává) a navíc si i ušetřit práci, neboť nemusí vymýšlet nové modely – stačí okopírovat ty staré.

 

retro trend se netýká jen oblečení

 

Jistě, je pravda, že musí dávat pozor na přesycení trhu. Proto je retro vždy trendem jen po určité období. Tak se lidé uspokojí, kapsy majitelů výrobců oděvů se naplní, aniž by došlo k tomu, že lidé budou unaveni a přestanou tento typ oblečení kupovat.

 

Samozřejmě, může se stát, že někdo si své staré oblečení schová právě pro případ, že by se opět vrátilo do módy. Je však velmi nepravděpodobné, že mu bude sedět stejně jako před lety a že bude v dokonalém stavu, zvláště pokud bylo kdysi hodně nošené. Proto i těmto lidem, pokud chtějí být „trendy“, nezbude nic jiného, než si koupit nové oblečení, které bude vypadat prakticky stejně, jako to jejich staré.

 

Jistě, může se to zdát poněkud cynické, avšak je potřeba si uvědomit, že prakticky žádné oděvní firmě nejde o nic jiného, než co nejvíce vydělat. Přeci jen, je to hlavní důvod její existence.